Rafał Ziemkiewicz Rafał Ziemkiewicz
73238
BLOG

Jedno zdanie, dwa fałsze

Rafał Ziemkiewicz Rafał Ziemkiewicz Polityka Obserwuj notkę 122

"Rafał Ziemkiewicz wytyka mi, że parę lat temu przyjąłem z rąk prezesa Farfała stanowisko szefa „Wiadomości” w TVP1, podczas gdy on sam z rąk moich i wspomnianego prezesa też przyjął w tym samym czasie stanowisko w telewizji." - powiada Jan Piński w wywiadzie. I dwa razy mija się z prawdą.

Po pierwsze, nigdy nigdzie nie wytykałem Pińskiemu, że był za czasów Farfała szefem (jakkolwiek się to nazywalo) programów informacyjnych TVP ani nie sugerowałem, że to coś złego. Po drugie, nigdy nie miałem żadnego stanowiska w telewizji. W ogóle od roku 1992 z wyboru i zasady nie pracuję nigdzie etatowo, funkcjonując wyłącznie jako wolny strzelec i zadowalając się wyłącznie honorariami autorskimi. Tak też było przez te dwa czy trzy miesiące na jesieni 2009, kiedy to na propozycję Pińskiego prowadziłem poranki TVP info. Jeśli to nazwać "przyjęciem stanowiska", to o ekspedientach tyrających w McDonalds na śmieciówkach można powiedzieć, że piastują stanowiska w wielkiej międzynarodowej korporacji.

W sumie dwa przekłamania w jednym niezbyt długim zdaniu - jeśli reszta wywiadu jest taka, źle to wróży tytułowi, który miałem nieodżałowany zaszczyt współtworzyć.

 

PS. Zapraszam na stronę www.tygodniklisickiego.pl i zachęcam do jej polubienia

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka